Vem är jag?

 En så enkel, och samtidigt ack så stor och svår, fråga. Vem är jag?
  • Jag är runt 30 och bor någonstans i Sverige.
  • Jag har två aktiva diagnoser, ADHD och bipolär sjukdom uns, samt en latent, bulimi.
  • Jag fascineras av rymden, men får ångest av hur stort, obegripligt, ogreppbart och okänt allt är.
  • Jag äter Imovane, men drömmer om ett kedjetäcke.
  • Jag är ensamvarg, men jag lever inte ensam.
  • Jag dricker nästan aldrig, eftersom det gör mig dum i huvudet och ger mig grav ångest.
  • Jag har ett IQ över 135, och klassas därför som särbegåvning. 
  • Jag är inkapabel att utnyttja min s.k. särbegåvning pga... well, effekterna av att vara psykiskt sjuk.
  • Jag jobbar med människor.
  • Jag lägger alldeles för mycket tid på Youtube, och för lite på att städa.
  • Jag är periodare vad gäller allt - film, mat, träning, läsa, dokus, musik, intressen, kreativitet, ork...
  • Jag drömmer stort och ofta, men blir lycklig av det lilla i livet.
  • Jag är ödmjuk, som min mormor lärt mig, alla dagar utom då jag är manisk.
  • Jag älskar hösten, trivs på våren, står ut med vintern, men har svårt för sommaren.
  • Jag kan få social panik och vägra befinna mig bland folk, men samtidigt älska att prata i telefon.
  • Jag älskar mitt hem, min borg, för att det är så fint och så jag och min kärlek.
  • Jag har så mycket jag vill lära mig; programmera, kroppsviktsträning, språk, avancerad matte, psykologi, snickra möbler, måla...
  • Jag lämnar mina diagnoser hemma och är "normal" på jobbet, sen släpper jag på trycket när jag kommer hem. Guess what? Ka-boom! #stackarskärleken
  • Jag tittar aldrig på skräckfilmer eller -serier, har alldeles för bra fantasi för att kunna sova i så fall!
  • Jag tittar däremot på Hope For Paws för att få perspektiv när jag är allmänt miserabel.
  • Jag är jag.
Vem är jag? | |
Upp